Kliens beállítás:
Ha szélessávú internet kapcsolattal (ADSL (384/64)) rendelkezel érdemes az alábbi beállításokat a consoleba beírnod ezzel elkerülheted, hogy a játék laggoljon. Előtte érdemes megnézni nem folyik-e letöltés vagy egyéb más program nem fut-e ami foglalhatja a sávszélességet!
rate 20000 cl_rate 8000 cl_cmdrate 83 cl_updaterate 80 cl_cmdbackup 60 cl_resend 2.2 cl_dlmax 128
Konzol parancsok: A Console-ból tulajdonképpen a Counter-Strike-al kapcsolatos összes beállítás meg tudod változtatni szöveges környezetben. Fontos hogy a cstrike könyvtárban lévõ config.cfg-dben az alábbi kétsor benne legyen (helyesen kitöltve): bind "gomb" "toggleconsole" erre a gombra fog lejönni a konzolod! console "1.0" Parancs Változó Leírás +attack Elsõdleges támadás +attack2 Másodlagos támadás (pl. zoom) +back Mozgás hátra +duck Guggolás +forward Mozgás elõre +jump Ugrás +klook Nézelõdés bill.-el +left Oldalazás balra +lookdown Lenézés +lookup Felnézés +mlook Nézelõdés egérrel +movedown Mozgás le (létrán, vízben) +moveleft Oldalazás balra +moveright Oldalazás jobbra +moveup Mozgás fel +reload Fegyver újratöltése +right Mozgás jobbra +showscores Megmutatja a pontokat és a pingeket +speed Lopakodás +strafe Oldalazás +use Használat (ajtónyitás, túsz megfogása) adjust_crosshair blue, red... Célkereszt színe allowupload Feltöltés engedélyezése a szerverre 0-ki,1-be (pl. spray-hez kell) ambient_fade 100 Környezeti zajok milyen messze hallatszódnak ambient_level 0.300 Környezeti zajok hangereje appenddemo Felvesz egy demot és hozzáadja a Half-Life/cstrike/demo.dem-hez bind Bind (egy gomb beprogramozása (bind "key" "parancs")) brightness 1 Fényerő buy Buy Menu-Vásárlómenü előhívása buyequip Buy Equipment Menu-Felszerelés menü előhívása buyammo1 Elsõdleges fegyverbe lőszervétel buyammo2 Másodlagos fegyverbe egy tár lőszervétele cancelselect Kiválasztás törlése changeteam Csapatválasztó menü előhívása cl_allowdownload 0, -ki, 1, -be Letöltés engedélyezése (pl. hangok) cl_allowupload 0, -ki, 1, -be Feltöltés engedélyezése (pl. logo) cl_anglespeedkey 0.670 Az írányítógombok mekkora seb. változtassák a nézõszöget cl_backspeed 400 Hátrálás sebessége (szerverfüggõ!) cl_bob 0.010 Nézõpont billegésének mértéke futás közben cl_bobcycle 0.800 Nézõpont billegésének gyakorisága futás közben cl_bobup 0.500 Nézõpont billegésének mértéke futás közben cl_download_ingame 0, -ki, 1, -be Letöltés engedélyezése játék közben cl_forwardspeed 400 Elõremozgás sebessége (szerverfüggõ!) cl_himodels 0, -ki, 1, -be Jobb minõségû játékosmodell cl_messages Szerver üzeneteinek megejelenítése cl_movespeedkey 0.300 Mozgás sebessége billentyûzetrõl cl_nopred 0, -ki, 1, -be Kliens oldali elõrejelzés cl_pitchdown 89 Lenézés max. szöge cl_pitchspeed 225 Fel/lenézés sebessége cl_pitchup 89 Felnézés max. szöge cl_showfps 0, -ki, 1, -be FPS megjelenítése cl_shownet 0, -ki, 1, -be Hálozati adatforgalom csomagainak megjelenítése cl_slist 10 Szerverlistában levõ szerverek számának megadása cl_upspeed 320 Felfelé maszás sebessége cl_waterdist 4 Víz alatt milyen messze lehhesen ellátni cl_yawspeed 210 Jobbra/balra fordulás sebessége (szerverfüggõ!) clear Konzol letörlése cmdlist Összes konzolparancs kilistázása connect IP Csatlakozás a megadott szerverhez (pl. connect 157.181.31.18) cvarlist Összes konzol-változó kilistázása developer 0, -ki, 1, -be Speciális fejlesztoi konzolüzenetek bekapcsolása disconnect Kapcsolat megszakítása az adott szerverrel drawradar Radar bekapcsolása drop Fegyver/C4 eldobása ha a kézben van echo "message" Üzenet kiírása a konzolban enableconsole Konzol engedélyezése escape Funkciója ugyanaz, mint az ESC gombnak exec filenév Script futtatása exit Kilépés Windows-ba force_centerview Középre nézés bekapcsolása fps_lan Max. fps LAN-on fps_modem Max. fps iNET-en fps_single Max. fps single player módban fullinfo Felhasználói infok megjelenítése fullserverinfo Szerverinfok gamma 3 Gamma mértéke getcertificate Engedélyeztetés a WON-nál getsv Szerverek számának és IP címének kiírása gl_clear 0 Megjelenítés minosége gl_cull 1 Megjelenítés minosége gl_d3dflip 0 Fordított renderelési sorrend D3D módhoz gl_dump Videokártya adatainak megjelenítése gl_flipmatrix 0, -ki, 1, -be Speciális célkereszt 3DNow! 3Dfx MiniGL -hez gl_keeptjunctions 0 Megjelenítés minosége gl_max_size 256 Megjelenítés minosége gl_overbright 0 Megjelenítés minosége gl_picmip 0 Megjelenítés minosége gl_playermip 0 Megjelenítés minosége gl_texturemode [típus] Megjelenítés minosége gl_ztrick 1 Megjelenítés minosége graphheight 64 Megjelenítés minosége graphhigh 512 Megjelenítés minosége graphmean 1 r_netgraph beállításait írja ki hideconsole Konzol elrejtése hideradar Radar elrejtése hisound 1, 0 Hang minosége (1=22kHz, 0=11kHz) hud_fastswitch 0, -ki, 1, -be Gyors fegyverváltás hud_saytext_time 5 (sec) Játékosok szövegeinek kijelzési ideje a képernyőn impulse 100 Lámpa impulse 201 Ezzel tudjuk a logonkat felrakni a falra lastinv Utoljára használt tárgy vagy fegyver invnext Következő tárgy kiválasztása az aktuális után invprev Előző tárgy kiválasztása az aktuális után kill Öngyilkosság elkövetése lightgamma 2.500 Megjelenítés minosége listdemo demo_neve Info egy adott demoról lookspring 0, -ki, 1, -be Automatikus középrenézés (ha mlook kikapcsolva) lookstrafe 0, -ki, 1, -be Oldalalzás egérrel (ha mlook be van kapcsolva) m_filter 0, -ki, 1, -be Egér beállítás m_forward Eloremozgás erossége egérnél m_pitch 0.022 Fel/lenézés érzékenysége m_side 0.800 Oldalazás érzékenysége egérnél m_yaw 0.022 Jobbra/balra fordulás érzékenysége egérnél menuselect Egy menüpont kiválasztása messagemode Üzenetküldés módja: mindenkinek a szerveren messagemode2 Üzenetküldés módja: csak a csapattársaknak motd Message Of The Day (A nap üzenete) kiírása name "neved" Névváltás net_graph 1, 2, 3 Internet forgalom kijelzése nosound 0, -ki, 1, -be Hang ki/bekapcsolása pingsv IP:port Szerver pingelése play filenév Adott .wav file lejátszása playdemo filenév Demo lejátszása playvol 0-10 Demo lejátszásának hangereje quit Kilépés Windows -ba r_decals 250 Decal -ok száma (golyónyom, logó stb.) r_drawviewmodel 0, -ki, 1, -be Fegyvermodell megjelenítése r_dynamic 0 Megjelenítés minosége radio1 Radio1 Menü megnyitása radio2 Radio2 Menü megnyitása radio3 Radio3 Menü megnyitása rate 1000-10000 Adatforgalom max. reconnect Újracsatlakozás az elozo szerverhez record filenév Demo elmentése retry Újracsatlakozás a szerverhez s_2dvolume 1 2D hangero értéke s_a3d 0, -ki, 1, -be A3D támogatás s_automax_distance 30 Távolságot ameddig a maximális hangero terjed s_automin_distance 2 Távolságot amettől a minimális hangero terjed say "üzenet" Üzenet küldése a többi játékosnak say_team "üzenet" Üzenet küldése a csapattársaknak scr_centertime 2 Szerver üzenetei meddig maradjanak a képernyon scr_printspeed 7 Üzenetek kiírásásnak sebessége screenshot Képernyo elmentése (Half-Life/cstrike sensitivity 9 Egér érzékenysége serverinfo Szerverinformációk setdemoinfo Információkat adhatunk a demonkhoz showbriefing Pálya leírása showinfo 0, -ki, 1, -be Hálozati csomagok megjelenítése showpackets 0, -ki, 1, -be Hálozati csomagok megjelenítése showram 0, -ki, 1, -be Rendelkezésre álló RAM kiírása sizedown Képernyo csökkentése sizeup Képernyo növelése slot1 1-es menüpont kiválasztása slot2 2-es menüpont kiválasztása slot3 3-as menüpont kiválasztása slot4 4-es menüpont kiválasztása slot5 5-ös menüpont kiválasztása slot6 6-os menüpont kiválasztása slot7 7-es menüpont kiválasztása slot8 8-as menüpont kiválasztása slot9 9-es menüpont kiválasztása slot10 10-es menüpont kiválasztása snapshot Screenshot speak üzenet Üzenet mondása startdemos Demok lejátszása a listából stop Demo felvételének befejezése stopdemo Demok lejátszásának befejezése stopsound Hang lejátszásának leállítása (pályán pl eső..) swapdemo seg seg Felcserél két demo szegmenst a demon belül timedemo demóneve Demo lejátszása és FPS mérése toggleconsole Konzol elohívása unbind gomb A megadott gombhoz bindelt funkciót eltávolítja unbindall Az összes bind eltávolítása use Tárgy vagy fegyver használata vid_config_x 800 Vízszintes felbontás vid_config_y 600 Függőleges felbontás vid_d3d 0, -ki, 1, -be Direct3D támogatás vid_describemode Videomódról infok vid_mode Videomód beállítása violence_ablood Megjelenítés minosége volume 0-10 Hangeroség weapon_ fegyvernév Ezzel közvetlenül eloveszi a fegyvert (pl. a bind "h" "weapon_knife")
Pisztolyok - glock18/usp/deagle/p228/elite Géppisztolyok - mp5navy/p90/tmp/mac10/ump45 Gépkarabélyok - ak47/sg552/m4a1/aug Shotgunok - m3/xm1014 Mesterlövész puskák - scout/awp/g3sg1/sg550 Gépágyú - m249 Gránátok -flashbang/hegrenade/smokegrenade Egyéb - c4/knife wait 1 tick idore felfüggeszti a script futtatását
Admin parancsok: Az adminok számára külön konfigurálási lehetőségek is vannak amivel a szerver beállításait lehet megváltoztatni. Ezek kimondottan azok számára fontosak akik a szerveren olyan joggal rendelkeznek amik lehetővé teszik az állítgatást (például: rcon password vagy admin jog). Parancs Leírás Általános szerver parancsok servercfgfile a szerver konfig fájlját állítja - alapesetben server.cfg serverprofile -profile string- a szevrer profilját állítja be addip -min- -ipaddress- egy IP címet ad a filterban listába - 0 perc végleges bant jelent banid -minutes- -uniqueid- a játékosokat egyéni id-jük alapján bannolja a szerver - az egyéni id-k a "users" paranccsal tudhatóak meg, a 0 perc végleges bant jelent banid -minutes- -uniqueid- kick bannolja és kirúgja a játékosokat a szerverről egyéni id-jük alapjánr - az egyéni id-k a "users" paranccsal tudhatóak meg, a 0 perc végleges bant jelent changelevel -mapname- mapotvált és megtartja a kliensekkel a kapcsolatot changelevel2 -mapname- folytatja a játékot egy új mapon cmdlist kilistázza az összes konzol parancsot cr_demoman # egy csapaton belüli robbanóanyag szakértők számát határozza meg cr_engineer # egy csapaton belüli mérnökök számát határozza meg cr_hw # egy csapaton belüli hw-sek számát határozza meg cr_medic # egy csapaton belüli szanitécek számát határozza meg cr_pyro # egy csapaton belüli tűzszerészek számát határozza meg cr_sniper # egy csapaton belüli mesterlövészek számát határozza meg cr_soldier # egy csapaton belüli katonák számát határozza meg cr_spy # egy csapaton belüli kémek számát határozza meg cvarlist az összes konzol változót (cvar) kilistázza decalfrequency -seconds- logók megjelenítésének gyakoriságát szabályozza - az alapeset 30 dropclient klienst lekapcsolja a szerverről exec -filename- elindít egy .cfg fájlt exit bezárja a játékot vagy a dedikált szerverprogramot rákérdezés nélkül filterban 0 az IP cím alapján történő bannolást szabályozza - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' heartbeat a master szervert "emlékezteti" egy jellel, hogy szervered még mindig fut és elérhető host_framerate 0 a szerver beavatkozásának sebességét határozza meg a játékba host_killtime 0 a szerver lekapcsolása előtt eltelt idő hostname -name- beállítja a szerver nevét hostport 27015 a szerver portját határozza meg info -userid- infókat ír ki a játékosokról ip_hostport 0 szerver portját határozza meg egy TCP/IP játék esetén ipx_serverport 0 szerver portját határozza meg egy IPX játék esetén keys a CD kulcs infót írja ki kick -player- kirúg egy játékost a szerverről név alapján kick # -keys#- kirúg egy játékost a szerverről id kulcs alapján - az id a "keys" paranccsal tudható meg kick # -userid- kirúg egy játékost a szerverről userid alapján - a userid a "users" paranccsal tudható meg killserver szerver kikapcsolása listid az id-ket jelzi ki a banlistában listip az IP címeket jelzi ki a filterban listából log on log off a loggolást állítja be logaddress -ip- -port- a logfájl címét határozza meg, amikor a loggolás egy külső gépre kerül lservercfgfile a listen szerver konfig fájlját határozza meg - alapesetben listenserver.cfg map -mapname- mapot vált és megszakítja a kliensekkel a kapcsolatot mapcyclefile 0 meghatározza a mapcycle-t tartalmazó fájl nevét - alapesetben 'mapcycle.txt' maps -substring- kilistázza azokat a mapokat, amelyek a -substring--t tartalmazzák maxplayers 16 a maximális játékosszámot határozza meg motd_display_time 8 az idő, ameddig az automatikus üzenetek megjelennek a képernyőn másodpercekben mp_autocrosshair 0 az autoaim-et szabályozza - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' mp_decals 300 a maximális decal szintet szabályozza mp_falldamage 0 a realisztikus sérülést szabályozza lezuhanás esetén - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' mp_flashlight 0 a flashlight ki -és bekapcsolása - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' mp_footsteps 0 a lépéshangokat szabályozza - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' mp_forcerespawn 0 a játékosok azonnal újjáélednek haláluk után - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' mp_fraglimit 40 a maximális elérhető fragszámot határozza meg, mely elérése után a szerver mapot vált mp_friendlyfire 0 a csapattárs sebzést szabályozza - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' mp_logecho 0 az echo parancsok loggolását szabályozza - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' mp_logfile 0 a loggolást szabályozza többjátékos módban - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva'
mp_teamlist -teamname/modelname; teamname/modelname- a csapatneveket és modelleket határozza meg teamplay módban mp_teamplay 21 a flag számot határozza meg a csapatjátékos módban mp_timelimit 25 egy mapon eltöltendő időt állítja be mp_weaponstay 0 a fegyverek a földön maradnak, miután egy játékos felvette - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' password -pass- a szerver privát jelszavát állítja be path kijelzi a jelenlegi főkönyvtárat pausable 0 a kliensek jogát szabályozza a játék szüneteltetésére - 1 'bekapcsolva', 0 'kikapcsolva' ping az összes kliens pingjét kijelzi port 27015 a szerver portját állítja be quit kilép a windows-ba rákérdezés nélkül rcon -password- rcon -command- rcon parancs megadásának módja - parancs indítása előtt kötelező az első sort beütni az rcon jelszavával rcon_address -ip addy- beállítja az rcon IP címét rcon_password -pass- beállítja az rcon jelszavát rcon_port 27015 beállítja az rcon portját registered 0 reload újratölti a jelenlegi mapot removeid -uniqueid- az egyéni id-ket törli a bannolható adatok közül removeip -ip addy- törli az IP címeket a filterban listából restart újraindítja a jelenlegi mapot és törli a statisztikát setmaster -ip or hostname- a master szervert állítja be - IP vagy hostcím is használható stuffcmds a kliens konzol parancsokat tölti be a szerverről és újraindítja a szervert sv_accelerate 10 a játékos gyorsítását határozza meg a szerver felé sv_aim 0 az auto-aim-et szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' sv_airaccelerate 10 a levegőben mozgás sebességét határozza meg sv_airmove 0 a levegőben mozgást szabályozza sv_allow_download engedélyezi a klienseknek a modellek és adatok letöltését sv_allow_upload engedélyezi a klienseknek a modellek és adatok feltöltését sv_allowdownload 0 adatok és modellek letölthetőségét szabályozza a szerverről - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' sv_allowupload 0 a kliensek lehetőségét szabályozza modellek és adatok feltöltésére - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' sv_bounce 0 ütközési zónákat kapcsol ki és be - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' sv_challengetime 15 meghatározza, hogy mennyi idő áll rendelkezésre a klienseknek a szerverre kapcsolódáshoz sv_cheats 0 a csalásokat szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' sv_clienttrace 3.5 a kliens kiterjedését határozza meg ütközések esetén sv_clipmode 0 a clipping módot szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' sv_friction 4 a súrlódást szabályozza sv_gravity 800 a gravitáció szintjét határozza meg sv_idealpitchscale 0.800 sets the pitch preference sv_lan 0 a LAN szervert módot szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' sv_language 0 a nyelvet határozza meg sv_logrelay sv_maxrate 5000 a maximális adatszintet (pinget) határozza meg sv_maxspectators 8 a megfigyelők maximális számát határozza meg sv_maxspeed 500 a kliensek maximális sebességét határozza meg sv_maxvelocity 2000 a maximális gyorsaságot határozza meg sv_minrate 8000 a minimális adatszintet (pinget) határozza meg sv_netsize 0 a maximális hálózati csomagot határozza meg - 0 = automatikus sv_newunit 0 sv_password 0 a szerverjelszót határozza meg sv_print_custom a játékos felé SZ_Overflow hibát ad és kilép a szerverről sv_sendvelocity 1 sv_showcmd 0 sv_skyname 0 az ég textúráját határozza meg sv_smartdelta 1 sv_spectalk 1 a megfigyelő kliensek üzenetküldését szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' sv_spectator_password 0 a klienseknek jelszót kell használniuk a megfigyelő mód eléréshez - a jelszót határozza meg sv_spectatormaxspeed 500 a megfigyelők mozgási sebességét szabályozza sv_stepsize 18 a szörny és a játékos lépésméretét szabályozza sv_stopspeed 100 a sebesség, amennyivel a játékos megáll valamelyik irányba való futás után sv_timeout 65 az időtullépés mértékét szabályozza sv_type engedélyezi a szerver CPU-jának és az oprendszer típusának a megadását a szerver leírásban sv_upload_maxsize 0 a maximális feltölthető fájlméretet állítja be sv_wateraccelerate 10 a vízben mozgás sebességét állítja be sv_wateramp 0 sv_waterfriction 1 a víz közegellenálását határozza meg sv_zmax 4096 a maximális zbuffer méretet állítja be status kilistázza mindegyik klienst és a következő infót: felhasználó, fragek, név, framerate, latency, ping, csomag kiesés % team 0 a team módot állítja - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' team1_color -color- a team1 színét állítja be team1_model -model- a team1 modellt állítja be team1_name -name- a team1 nevet állítja be team1_skin -skin- a team1 skint állítja be team2_color -color- a team2 színét állítja be team2_model -model- a team2 modellt állítja be team2_name -name- a team2 nevet állítja be team2_skin -skin- a team2 skint állítja be tfc_adminpwd -password- a tfc admin jelszót határozza meg - az "admin -password-" paranccsal nyerhető engedély az rcon használatához tfc_autoteam 0 automata csapatválasztást sazbályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' tfc_balance_scores 0 pont alapján történő csapatelosztást szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' tfc_balance_teams 0 játékosszám alapján történő csapatelosztást szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' tfc_birthday születésnap módot szabályozza (a bombák ajándékokként tűnnek fel) - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' tfc_clanbattle 0 a tfc klán csata módot szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' tfc_clanbattle_ceasefire 0 tűzbeszüntetést szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva', a 'tfc_clanbattle'-t állítsd 1-re tfc_clanbattle_locked 0 a zárt módot szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva', a 'tfc_clanbattle'-t állítsd 1-re tfc_clanbattle_prematch 0 a prematch módot szabályozza - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva', a 'tfc_clanbattle'-t állítsd 1-re tfc_fragscoring 0 a fragek "beleszólását" szabályozza a csapat összesített pontjába - 1 'bekacsolva', 0 'kikapcsolva' tfc_respawndelay 0 a respawn késleltetést állítja tfc játékokban tfc_spam_limit 20 meghatározza az üzenetek számát, amelyek után spam büntetést kap a játékos tfc_spam_penalty1 8 a spam büntetés 1. szintre tfc_spam_penalty2 2 a spam büntetés 2. szintre users minden játékos kilistázása a felhasználói id-kel és az egyéni id-kel együtt writeid az egyéni id-ket a banned.cfg-be írja writeip az IP címeket a listip.cfg-be írjaTartalom |