Ez a tutorial segteni fog Neked megalkotni az egyedi, sajt 1.6-os plydat! A Hammer belltsaitl, a plya szereksztsig, bsp-be val trsig, mindent megtalltok itt ( marmint az alapokat; ltra, vz, ablak, ajt majd a ksbbiekben ).
Ezekre a programokra lesz szksged:
Valve Hammer Editor 3.5
ZHLT Compilers (v2.53r17)
Install Hammer
Ha teleptetted a Hammer-t, indtsd el! Az elugr ablaknl nyomj NO -t, majd egy ilyet fogsz ltni:
Ezutn lpj a "Game Configurations" flre!
Igy kell ez is majd kinzzen... A Game Data files -nl ms kell legyen, azt is rgtn leirom. Ltod a lenyil ment a "Configuration" nven? Mellette kattints az "Edit" gombra! Majd kattints az "Add" gombra s ird be, hogy cstrike .
Most a cstrike.fgd jn. Ezt itt tltheted le. Csomagloj ki mindent egy helyre, amit meg tudsz jegyezni. Mindegy, hogy hova. Kattints a "Game Data Files"-ra, majd az "Add" gombra. Nyisd meg a counter-strike.fgd -t s a counter-strike-SP.fgd-t. Ezek fontosak a plykszitshez.
A "Default PointEntity class"-nl ambient_generik kell legyen, s a "Deafault SolidEntity" -nl pedig button_target, de ugy tudom, hogy ez automatikusan bealltdik.
Ha ezek megvannak, akkor jhetnek a textrk. ( .wad filek ) Kattints a "Textures" flre. Itt beteheted a .wad-odat, de az egyszersg kedvjrt a cstrike.wad -ot nyisd meg! ( A kpen lthato msik kt .wad lnyegtelen, nem szksges )
A Hammer bealltsa ksz, jhet a mappols.
Most csak egy szimpla szobcsakt mutatok az egyszersg kedvjrt.
File > New ( remlem ez rthet )
Ltod azt a kis ablakot? Ott vltoztathatod a texturakat... csak kattints a Browse gombra vagy a legrdl menben keresgess.
Jhet a padl.
Ltod ezt a kis gombot a baloldalon? Ezzel lehet falakat piteni.
A bekarkzott helyre hzz egy kockt. A msik kt helyen hosszt, szllt llthatod. Jobklikk a kockta s "Create Object".
A kamerban valami ilyesmit fogsz ltni:
Ha az alapnak csak a krvonalai ltszanak, akkor kattints a "camera" gombra s a "3D textured" -re.
Nem ltod a camerban az alapod?
Keresd meg ezt a gombot a bal oldalon, majd kattints r!
Ennek segtsgvel "nzeldhetsz" a camerban. Ha az egr bal gombjt tartod nyomva, akkor ha az egeret jobbra-balra mozgatod, erre-arra tudsz nzni. Ha a jobb- s balgombot is nyomva tarotd, az egr elre-htra mozgatsval tudod a kamert vinni elre-htra.
Tegyl az alapra falakat...
Majd egy kocka lesz ( ha mindent jl csinltl )
Ahoz hogy az alap textrjt tudd vltoztatni, kattints a valaszt gombra elszr:
Kattints az alapra, hogy legyen piross:
Majd a "Face propierties"-re, ami a bal oldalon van, egy barna doboz oldalai ms-ms sznek.(Shift + S ltalban, de a S bett kicsit tartsd nyomva)
Majd a leugr mennl valassz texturt es kattints az "Apply" gombra!
Utanna csinlj a szobdnak falat...
Ksz a szobd... na tovbb!
Entities
Ezzel tudod lltani a plyd kezdst, meg miegymst.
Tegynk fnyt a szobba. Kered meg ezt a gombot:
Kattints r. Jobb oldalon tallsz egy ment "Categories" nven. Kt leugr menje van, az elsben legyen (entities) s a msodikba light. A kurzorod egy pengeflesg lesz, a plya tetejre mondjuk rakj egy "gt"
Majd valami ilyesmi lesz...
Mostmr csak a CT s T spawn maradt. Ugyan csak az Entity-nl keresd meg az info_player_start -ot, ugzan ott ahol a light volt. Ez a CT spawn. Tedd le valahova. Majd info_player_deathmatch , ez a T spawn. Ezekbl persze tbbet is lehet rakni.
Szal...:
Bsp...
Miutan elmentetted a plyt .map -ba, mr csak .bsp -be kell tirni. A cikk elejn letlthet a ZHLT Compiler. Csomagold ki egy mappba...
Ide majd msold be a plydat.
Nyiss egy .txt documentumot. Csak Notepad lehet ( A magyar megfelelje nem tudom mi, de gondolom mindenki tudja mi az a .txt ) Mentsd el, mindegy milyen nven a mappdba.
Nyisd meg, s ezt msold bele :
@echo off hlcsg plyanv hlvis plyanv hlrad plyanv copy mapname.bsp "C:\Program Files\Steam\SteamApps\user\counter-strike\cstrike\maps" pause "C:\Steam\Steam.exe" -applaunch 10 -dev +sv_cheats 1 +map plyanv
A plyanv helyre ird a plyd nevt ( pl : fy_myfirstmap ) A user-hez pedig a Steam usered.
Mentsd el, majd rd t a txt nevt yourmapname.bat -ra.
Kattints r ktszer. Kijn egy dossos ablak, hagyjad tlteni. Ha vgez kirja, hogy vge s nyomj egy gombot a kilpshez.
Nekem nem szokott mkdni, ( hehe ), de azrt megadja a .bsp-t :)
Szal a plya...
Remlem segitett Nektek ez a kis inf. Kommentelhettek is... Ha valami nem megy rjatok, s megprbalok segteni.
Credits: Miholcsa "WildChild" Zsombor @ gamesport.hu and CSHC Pics and infos by WildChild too
|