Ez a tutorial segíteni fog Neked megalkotni az egyedi, saját 1.6-os pályádat! A Hammer beállításaitól, a pálya szereksztéséig, bsp-be való átírásáig, mindent megtaláltok itt ( marmint az alapokat; létra, víz, ablak, ajtó majd a késöbbiekben ).
Ezekre a programokra lesz szükséged:
Valve Hammer Editor 3.5
ZHLT Compilers (v2.53r17)
Install Hammer
Ha telepítetted a Hammer-t, indítsd el! Az előugró ablaknál nyomj NO -t, majd egy ilyet fogsz látni:
Ezután lépj a "Game Configurations" fülre!
Igy kell ez is majd kinézzen... A Game Data files -nál más kell legyen, azt is rögtön leirom. Látod a lenyiló menüt a "Configuration" néven? Mellette kattints az "Edit" gombra! Majd kattints az "Add" gombra és ird be, hogy cstrike .
Most a cstrike.fgd jön. Ezt itt töltheted le. Csomagloj ki mindent egy helyre, amit meg tudsz jegyezni. Mindegy, hogy hova. Kattints a "Game Data Files"-ra, majd az "Add" gombra. Nyisd meg a counter-strike.fgd -t és a counter-strike-SP.fgd-t. Ezek fontosak a pályákészitéshez.
A "Default PointEntity class"-nál ambient_generik kell legyen, és a "Deafault SolidEntity" -nél pedig button_target, de ugy tudom, hogy ez automatikusan beallítódik.
Ha ezek megvannak, akkor jöhetnek a textúrák. ( .wad filek ) Kattints a "Textures" fülre. Itt beteheted a .wad-odat, de az egyszerüség kedvéjért a cstrike.wad -ot nyisd meg! ( A képen láthato másik két .wad lényegtelen, nem szükséges )
A Hammer beallítása kész, jöhet a mappolás.
Most csak egy szimpla szobácsakát mutatok az egyszerüsgé kedvéjért.
File > New ( remélem ez érthető )
Látod azt a kis ablakot? Ott változtathatod a texturakat... csak kattints a Browse gombra vagy a legördülő menüben keresgess.
Jöhet a padló.
Látod ezt a kis gombot a baloldalon? Ezzel lehet falakat épiteni.
A bekarkázott helyre húzz egy kockát. A másik két helyen hosszát, széllét állíthatod. Jobklikk a kockáta és "Create Object".
A kamerában valami ilyesmit fogsz látni:
Ha az alapnak csak a körvonalai látszanak, akkor kattints a "camera" gombra és a "3D textured" -re.
Nem látod a camerában az alapod?
Keresd meg ezt a gombot a bal oldalon, majd kattints rá!
Ennek segítségével "nézelődhetsz" a camerában. Ha az egér bal gombját tartod nyomva, akkor ha az egeret jobbra-balra mozgatod, erre-arra tudsz nézni. Ha a jobb- és balgombot is nyomva tarotd, az egér előre-hátra mozgatásával tudod a kamerát vinni előre-hátra.
Tegyél az alapra falakat...
Majd egy kocka lesz ( ha mindent jól csináltál )
Ahoz hogy az alap textúráját tudd változtatni, kattints a valasztó gombra először:
Kattints az alapra, hogy legyen piross:
Majd a "Face propierties"-re, ami a bal oldalon van, egy barna doboz oldalai más-más színüek.(Shift + S általában, de a S betüt kicsit tartsd nyomva)
Majd a leugró menünél valassz texturát es kattints az "Apply" gombra!
Utanna csinálj a szobádnak falat...
Kész a szobád... na tovább!
Entities
Ezzel tudod állítani a pályád kezdését, meg miegymást.
Tegyünk fényt a szobába. Kered meg ezt a gombot:
Kattints rá. Jobb oldalon találsz egy menüt "Categories" néven. Két leugró menüje van, az elsőben legyen (entities) és a másodikba light. A kurzorod egy pengeféleség lesz, a pálya tetejére mondjuk rakj egy "égőt"
Majd valami ilyesmi lesz...
Mostmár csak a CT és T spawn maradt. Ugyan csak az Entity-nél keresd meg az info_player_start -ot, ugzan ott ahol a light volt. Ez a CT spawn. Tedd le valahova. Majd info_player_deathmatch , ez a T spawn. Ezekből persze többet is lehet rakni.
Szal...:
Bsp...
Miutan elmentetted a pályát .map -ba, már csak .bsp -be kell átirni. A cikk elején letölthető a ZHLT Compilerő. Csomagold ki egy mappába...
Ide majd másold be a pályádat.
Nyiss egy .txt documentumot. Csak Notepad lehet ( A magyar megfelelője nem tudom mi, de gondolom mindenki tudja mi az a .txt ) Mentsd el, mindegy milyen néven a mappádba.
Nyisd meg, és ezt másold bele :
@echo off hlcsg pályanév hlvis pályanév hlrad pályanév copy mapname.bsp "C:\Program Files\Steam\SteamApps\user\counter-strike\cstrike\maps" pause "C:\Steam\Steam.exe" -applaunch 10 -dev +sv_cheats 1 +map pályanév
A pályanév helyére ird a pályád nevét ( pl : fy_myfirstmap ) A user-hez pedig a Steam usered.
Mentsd el, majd írd át a txt nevét yourmapname.bat -ra.
Kattints rá kétszer. Kijön egy dossos ablak, hagyjad tölteni. Ha végez kiírja, hogy vége és nyomj egy gombot a kilépéshez.
Nekem nem szokott müködni, ( hehe ), de azért megadja a .bsp-t :)
Szal a pálya...
Remélem segitett Nektek ez a kis infó. Kommentelhettek is... Ha valami nem megy írjatok, és megpróbalok segíteni.
Credits: Miholcsa "WildChild" Zsombor @ gamesport.hu and CSHC Pics and infos by WildChild too
|